Søk på denne siden

Åpenhetsloven

Randem & Hubert AS fyller alle krav i Åpenhetsloven

Slik jobber vi med åpenhetsloven i Randem & Hübert AS 

Åpenhetsloven, som trådte i kraft 1. juli 2022, representerer et viktig skritt for å sikre respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold. Loven gir full transparens i hvordan større virksomheter arbeider med disse verdiene, og omfatter nærmere 9.000 norske bedrifter – inkludert Randem & Hübert AS.  

Våre forpliktelser under loven 

Åpenhetsloven pålegger oss to hovedforpliktelser: informasjonsplikt og gjennomføring av aktsomhetsvurderinger. Informasjonsplikten innebærer at vi på forespørsel må dokumentere våre tiltak for å sikre gode arbeidsforhold, både internt og hos våre leverandører. Dette inkluderer vårt arbeid med rettferdig rekruttering, tilrettelegging for medarbeidere med spesielle behov, og andre relevante forhold.  Aktsomhetsvurderingene vi gjennomfører følger OECDs anerkjente retningslinjer for flernasjonale selskaper. Randem & Hübert AS har allerede etablert grundige vurderingsprosesser ved valg av leverandører, men disse vil nå styrkes ytterligere for å sikre at ansattes rettigheter ivaretas gjennom hele verdikjeden.  

Proaktiv risikohåndtering 

Vi gjennomfører systematiske vurderinger av risikoen for at våre leverandører potensielt: 

Konkrete tiltak i vår virksomhet 

I Randem & Hübert AS arbeider vi målrettet med å ivareta menneskerettigheter både i egen organisasjon og hos våre samarbeidspartnere gjennom: 

Les hele rapporten her: Åpenhetsloven Rapport Juni 2024